
Practice what you preach. Als je je mond vol hebt over missie en visie, mag je zelf ook met de billen bloot:
Mijn visie:
Kies en word gekozen.
In een veranderende wereld is je eigen kompas je enige zekerheid. Organisaties die de gekozen koers niet uit het oog verliezen en over uitdagingen heen kunnen kijken, zijn niet alleen weerbaar en wendbaar, maar ook onweerstaanbaar.
Om daar te komen zijn visie, moed en duidelijke keuzes nodig.
Daarom heeft deze tijd leiderschap nodig dat de status quo durft te bevragen. Leiders die iets wezenlijks willen bijdragen en doorgeven. Die nastreven dat elk voordeel voor de organisatie ook positief uitpakt voor de maatschappij en de wereld.
Ik begeleid leiders bij strategische vragen over de toekomst en de waarde van hun organisatie. Met de wereld van morgen als context werken we samen aan een richtinggevende en inspirerende visie, missie en waarden, die door iedereen in de organisatie omarmd worden.
Heldere visie, missie en waarden geven een fundament om op terug te vallen bij grote en kleine beslissingen. En als ze elke dag intern en extern zichtbaar en voelbaar zijn zorgt dat voor een gezamenlijk doel en ambitie die zowel de organisatie als de wereld écht vooruit helpen. En dat maakt je organisatie gewild voor medewerkers, klanten en partners.
Nu en in de toekomst.
Mijn missie:
Werkgevers inspireren om een florerende en missiegedreven cultuur te creëren, die zowel de organisatie als de wereld écht vooruit helpt.
Mijn kernwaarden:
Authenticiteit
Is iets oprecht of voor de bühne? Die vraag stel ik me dagelijks. Zowel bij mensen, organisaties en bij alles wat ik tot me neem. Ik heb een voorkeur voor eerlijk, origineel, en wat met aandacht en vakmanschap wordt bedacht en gecreëerd.
Relevantie
De wereld staat voor grote uitdagingen. Ingewikkeld en soms om moedeloos van te worden? Zeker, maar het is ook inspirerend en voldoening gevend om samen aan oplossingen te werken die het verschil maken. Hier wil ik mijn tijd en energie dan ook voor inzetten. Voor de wereld, voor mijn opdrachtgevers en voor mijzelf.
Verbinding
Ik hou van bruggen bouwen. En van onverwachte combinaties. Andere ideeën, gebruiken en culturen zijn voor mij verrijkend. Maar naast de verschillen, focus ik nog liever op de verbinding. Ik geloof dat we de uitdagingen van deze tijd met elkaar aan kunnen. Iedereen aan boord, niemand uitgezonderd. En samen dingen doen is trouwens ook veel leuker.
Vrijheid
De waarde Verbinding gaat voor mij hand in hand met de waarde Vrijheid. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn en het leven naar eigen inzicht kunnen vormgeven. Met als enige voorwaarde natuurlijk dat het de ander en het collectief niet schaadt.
Schoonheid
Een boodschap overbrengen en anderen aan je binden, werkt beter als de vorm net zo belangrijk is als de inhoud. Iets wat er mooi of verzorgd uitziet, zorgt dat je geraakt wordt, geeft het leven kleur en is goed voor het dagelijks welbevinden. Of dat nou iets in de natuur is, muziek, kunst, een mooi object of die mooie boodschap is.
Ik mag dan een en ander weten over hoe je je doelgroep bereikt, zelf ben ik natuurlijk ook prima te targetten. Zo ben ik een bewuste consument (die soms voor tweedehands gaat en soms voor een aanbieding valt), val ik in Motivaction’s Mentality model binnen de groep “Kosmopolieten” en in het BSR-model in de “rode groep” (vrijheid).
Genoeg over mij, nu jij. Samen eens door het verhaal wat jouw organisatie vertelt lopen?