Wil je als organisatie met gemak…
…langetermijn doelen bepalen?
…relevant blijven in een veranderend speelveld?
…écht bijdragen aan de wereld?
…je kunnen focussen en niet te verliezen in de dagelijkse hectiek?
…de juiste doelgroepen vinden en aanspreken?
…de juiste medewerkers aantrekken en houden?
…een betrokken en positieve bedrijfscultuur creëren?
…het aantal burnouts en het ziekteverzuim minimaliseren?
…inspirerend, motiverend en eenduidig communiceren?
Een heldere missie, visie en waarden is je houvast in al deze situaties.
• Missie & visie
• Kernwaarden
• Positionering
Hoe ontwikkel je een bevlogen missie en visie die alle medewerkers inspireert en activeert? Er circuleren vele definities over de formulering en in de praktijk geeft iedere organisatie er zijn eigen draai aan. Dus waar te beginnen?
Ik begeleid je in drie sessies graag met inspirerende voorbeelden en praktische tools. Stel prikkelende vragen. Zo vangen we samen de essentie van je organisatie, op een manier zodat alle medewerkers zich er met liefde aan willen verbinden en zich gemotiveerd voelen de organisatiedoelen te behalen.
360˚ Branding- en communicatiescan
Do you walk the talk? Ben je consistent in wat je zegt waar je voor staat en hoe dat in de praktijk tot uiting komt? Hoe meer alles in lijn is met elkaar, hoe sterker je organisatie en merk naar voren komen en hoe beter je je doelgroep(en) bereikt.
Met een getraind oog ga ik door alle interne en externe brand- en communicatiemiddelen om deze te toetsen aan de missie, visie en waarden. Hierna volgt een advies op maat.
Indien nodig kan ik bij (her)positioneringstrajecten aangehaakt blijven als extern adviseur.
Presentatie of workshop op maat
Naast de missie, visie en waardensessies kan ik ook specifieke thema’s behandelen in aanvullende presentaties of workshops. Te denken valt bijvoorbeeld aan de SDG’s, het Inner Development Goals Framework of een design thinking workshop.
Met jarenlange ervaring als merkstrateeg en art director, heb ik veel veel kennis van maatschappelijke en duurzame ontwikkelingen, consumenten- en marketingtrends en een goed gevoel voor de tijdgeest.